måndag 10 augusti 2009

Enskilda öden är alltid av intresse

Om man säger att 800 apor far illa ger det ingen reaktion. Tar man ut en individ och klär den med bild och namn och man berör det en hel nation. Det handlar om känslor och förmågan att sätta sig in i ett enskilt fall, som om det vore vi själv eller våra barn. Så är det med mig också. Säger någon 30 katter se jag bara ett hav. Ser jag en upplever jag tillräckligt för att sätta igång mina känslor för kattjakt. Läs även andra bloggares åsikter om , , SuperStar Mobile - tokbilliga priser direkt från mobilen! Klicka här

1 kommentar:

Majjo sa...

Allt som är smått och sött gillar folk. hundvalpar och kattungar, kolla det. Alla blir som gamar så fort man ser en sådan.

Tänk om det var samma sak med små barn och att de behöver hjälp. Nähä, det ska soc fixa.